اخباروگزارشات کارگری3تیر1393

- از رضا شهابی و برای آزادی فوری وی تلاش کنیم

- تجمع کارگران سیمان آبیک در محوطه کارخانه تجمع در اعتراض به نحوه محاسبه مزد

- کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق خواهان تغییرمدیرعامل شرکت هستند

- تجمع مربیان حق التدریسی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای مقابل مجلس

- عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری منطقه یک اهواز از اسفند ماه سال گذشته،تجمع اعتراضی ودستگیری تعدادی ازکارگران

- اخراج تعدادی ازکارگران شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر

- کشته و زخمی شدن چند کارگر کارخانه آسفالت در سنندج

- آخرین خبرهادرباره کارگران مسموم با آرسنیک پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه

- تظاهرات دهها هزار نفری در لندن علیه ریاضت اقتصادی

- پایان رسمی اعتصاب پنج ماهه کارگران معدن آفریقای جنوبی

- تظاهرات در ریودوژانیرو علیه خشونت های پلیس در زاغه نشین ها

از رضا شهابی و برای آزادی فوری وی تلاش کنیم

اکنون بیش از ۲۴ روز از اعتصاب غذای رضا شهابی در اعتراض به انتقال ناگهانی وی  از بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر در کرج میگذرد. وضعیت جسمانی شهابی در این مدت رو به وخامت گذاشته است، اما وی کماکان با وجود درخواستهای متعدد برای پایان دادن به اعتضاب غذا برخواسته های خود پای فشاری می کند.  شهابی در نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران خواسته های خود را به شرح زیر اعلام کرده است.

۱- بازگشت به محل قبلی زندان اوین بند ۳۵۰

۲- مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر ( به دور از استرس و بگیر و ببند و حضور ماموران زندان که باعث ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت و ناراحتی به مراجعه کنندگان و کادر بیمارستانی و تیم پزشکی از جمله پزشک و پرستارو غیره )

۳- اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی ( قانون تجمیع)

۴- اجرای قانون آزادی مشروط.

همانطور که در اعلامیه های پیشین تاکید کرده بودیم باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که رضا شهابی بدون هر گونه قید و شرطی از زندان آزاد شود؛ در عین حال مقامات جمهوری اسلامی را باید تحت بیشترین فشارهای داخلی و بین المللی از طریق فعالین و تشکلات کارگری و مدافعین حقوق انسانی قرار داد که تن به خواسته های فوری رضا شهابی داده و وی را بلافاصله جهت معاینات و معالجات پزشکی لازم آزاد نمایند.

ترجمه انگلیسی نامه سرگشاده رضا شهابی همراه با اطلاعات لازم دیگر به زبان انگلیسی، یک پتیشن و نیز آخرین عکسهای رضا شهابی در زندان رجایی شهر ضمیمه است.*

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۲۴ ژوئن ۲۰۱۴

این پتیشن را امضا کنید:

Sign the petition: http://chn.ge/1pEXDjb

* www.workers-iran.org

تجمع کارگران سیمان آبیک در محوطه کارخانه تجمع در اعتراض به نحوه محاسبه مزد

جمعی از کارگران کارخانه سیمان آبیک صبح امروز (3تیرماه)در اعتراض به کاهش حقوق و سایر مطالبات صنفیشان در محوطه کارخانه مقابل سالن غذا خوری کارخانه تجمع کردند.

به گزارش3تیرایلنا،یکی از کارگران در توضیح علت اعتراض کارگران سیمان آبیک، گفت: تجمع صنفی کارگران سیمان آبیک که از صبح دیروز (2تیرماه) آغاز شده است در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه نسبت به اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور و بازنگری در محاسبه حقوق و سایر مزایای قانونی است.

او تعداد کارگران شاغل در کارخانه را حدود 300 کارگر ذکر کرد و گفت: در آمد برخی از کارگران نزدیک به حداقل‌ است و از این بابت  میزان دریافتی آنان کفاف معاش زندگیشان را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه قانون مشاغل سخت وزیان آور  در مورد کارگران کارخانه سیمان آبیک از سال 87 اجرایی نشده است، در ادامه افزود: اخیرا در کارخانه سیمان آبیک چند فیلتر هوا و دستگاهای تصویه آب در حال نصب هستند تا از این طریق این کارخانه  به عنوان واحد نمونه صنعت پاک معرفی شود.

این کارگر گفت: هرچند کارگران سیمان آبیک متوجه اهمیت ارتقا استانداردهای ایمنی و بهداشتی محل کار خود هستند اما در عین حال نگران نیز هستند که مبادا این مسئله بر سوابق سخت و زیان آور آنها تاثیر منفی بگذارد.

به اعتقاد وی،اعتراض کارگران در ساعات استراحت کار انجام می شود که مبادا به روند تولید کارخانه آسیبی وارد نشود.

او در خاتمه با بیان اینکه اعتراض صنفی دیروز کارگران به مدیر عامل در حالی خاتمه یافت که به درخواست ایشان 20 نفر از کارگران به نمایندگی از سایر کارگران به دفتر ایشان دبرای حل مشکلات دعوت شدند که در نهایتبه نتیجه مطلوبی نرسید.

تجمع مربیان حق التدریسی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای مقابل مجلس

تعدادی از مربیان حق التدریسی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای در پی اجرایی نشدن مصوبه سال 91 مجلس در خصوص تبدیل وضعیتشان امروز صبح مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش3تیر خبرگزاری مجلس،‌ تعدادی از مربیان حق التدریسی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای در پی عدم اجرای مصوبه سال 91 مجلس در خصوص تبدیل وضعیتشان امروز صبح (3 تیرماه) مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان خواستار پیگیری اجرای مصوبه سال 91 مجلس در خصوص تبدیل وضعیت مربیان حق التدریسی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای شدند.

کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق خواهان تغییرمدیرعامل شرکت هستند

کارگر معدن سنگ آهن بافق با تاکید بر لزوم لغو واگذاری معدن به بخش خصوصی در تشریح سایر مطالبات کارگران بیان کرد: ما برای راه اندازی و تامین بودجه کارخانه‌های جوار معدنی از جمله کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن و فولاد سازی که زیرساخت‌های آن‌ها آماده شده است، تضمین می‌خواهیم.

به گزارش3تیر ماین نیوز، به گفته این کارگر، یکی از مشکلات پیش روی راه اندازی این واحدهای تولیدی گاز رسانی به آن‌هاست چرا که شهرستان بافق هنوز گاز کشی نشده است.

وی افزود: کارگران معتقدند خصوصی سازی معدن به معنای پایان راه اندازی چرخه فرآوری سنگ آهن و فولادسازی در بافق است چرا که کارفرمایان بخش خصوصی به دنبال حداکثر سود هستند و به جای راه اندازی کارخانه‌های جوار معدنی، سنگ‌های آهن استخراجی را صادر می‌کند یا به کارخانه‌های فولادسازی سایر استان‌ها انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مواد خام استخراج شده از معدن به ذوب آهن اصفهان یا کشورهای خارجی از جمله چین صادر می‌شود در حالی که راه اندازی کارخانه‌های جوار معدنی، موجب اشتغالزایی و رونق شهرستان خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مدیر عامل معدن سنگ آهن مرکزی بافق تاکید کرد یکی از مهم‌ترین مطالبات کارگران معترض، تغییر مدیر عامل است.

وی در ادامه بیان کرد: خون مردم بافق به دلیل آلودگی زیست محیطی این شهرستان که از وجود معادن سنگ آهن، مس و... ناشی می‌شود، آلوده است به گونه ای که برای انتقال خون به دیگران مناسب نیست.

وی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی، ریوی، سرطان و... در میان کارگران معدن به دلیل آلودگی زیست محیطی شدید به امری رایج تبدیل شده است. با این حال، قانون مشاغل سخت و زیان آور هنوز برای این کارگران اجرا نشده و آن‌ها از مزایایی نظیر حق اشعه محروم مانده‌اند.

وی با اشاره به جاده خطرناکی که بافق را به یزد متصل می‌کند، گفت: این جاده بدلیل رفت و آمد بالای تریلی هایی که سنگ‌های آهن استخراج شده از معدن را به یزد می‌برند، بسیار خطرناک است و اگر چه نیمی از این جاده دو بانده شده ولی نیم دیگر آن هنوز تک بانده باقی مانده است.

به گفته این کارگر، کارگران از تعدیل نیرو و کاهش دستمزد در پی خصوصی سازی معدن نگرانند چرا که کارفرمای بخش خصوصی به دنبال افزایش تولید با هزینه کمتر به منظور دستیابی به سود بیشتر است.

وی ضمن انتقاد از ضریب پایین امنیت شغلی کارگران، تصریح کرد: بیشتر قراردادهای کار کارگران معدن سنگ آهن بافق موقت است و اگر این کارگران با کارفرما یا پیمانکار به مشکل بخورند، قراردادشان تمدید نمی‌شود.

 

گفتنی است از بیش از پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق، نیمی از آن‌ها قرارداد مستقیم هستند و مابقی به صورت پیمانی در این معدن مشغول به کارند.

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری منطقه یک اهواز از اسفند ماه سال گذشته،تجمع اعتراضی ودستگیری تعدادی ازکارگران

از اسفند ماه سال گذشته کارگران شرکت لیدوماحقوق دریافت نکرده اند. در چند ماه گذشته کارگران برای دفاع از حقوق خود دست به تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر زدند که متاسفانه با آن ها برخورد امنیتی شد و تعدادی را دستگیر کردند.

به پزارش3تیرمهر،نمایندگان کارگران شهرداری منطقه یک که زیر نظر شرکت لیدوما فعالیت می کنند، در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز حاضر شدند.

نماینده این کارگران عنوان کرد: از اسفند ماه سال گذشته کارگران این شرکت حقوق دریافت نکرده اند. در چند ماه گذشته کارگران برای دفاع از حقوق خود دست به تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر زدند که متاسفانه با آن ها برخورد امنیتی شد و تعدادی را دستگیر کردند.

علاسوند رییس شورای شهر در این خصوص گفت: باید در ابتدا مطالبات این کارگران به صورت واضح مشخص شود. مطالبات این کارگران که مربوط به پیمانکار قدیم این شرکت می شود نیاز به بررسی دارد که ما پیگیر خواهیم بود اما پیمانکار جدید موظف است هر چه سریع تر حقوق سال جدید این کارگران را پرداخت کند.

علی قاسمی سرپرست قراردادهای سازمان شهرداری در این خصوص گفت: شرکت لیدوما بدهی فراوانی دارد و متاسفانه ضمانت نامه این شرکت در سازمان خدمات موتوری شهرداری آزاد شده است که این کار نوعی دور زدن قانون است.

وی افزود: ما از ابتدا نیز مخالف واگذاری این طرح به سازمان خدمات موتوری بوده ایم زیرا این طرح باید به اداره امور قراردادهای شهرداری سپرده می شد.

اخراج تعدادی ازکارگران شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر

تسنیم طی گزارشی بتاریخ3تیراز اخراج تعدادی ازکارگران شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر،خبرداد.

بنابهمین گزارش، تعدادی از کارکنان بومی شرکت تاسیسات دریایی خرمشهراخراج شدندو مدیران شرکت تاسیسات دریایی خرمشهردراین باره گفتند: نیروهای تعدیل شده اخراج نشده اند بلکه در طرح های بعدی به کار گرفته می شوند.

کشته و زخمی شدن چند کارگر کارخانه آسفالت در سنندج

بنا به گزارش رسیده روز شنبه 31/3/93 چهار نفر از کارگران کارخانه آسفالت (تعاونی163 سنندج) واقع در بیست کیلومتری جاده ی سنندج به کرمانشاه در حین کار بر اثر خلاص شدن یک دستگاه لودر و برخورد با آنان دچار حادثه شدند.

بر اثر این سانحه یکی ازکارگران به نام فواد چاردولی به زیر چرخ لودر رفته و متاسفانه در دم جان باخت. سه کارگر دیگر به نامهای فواد زندی، منصور یوسفی و آرش عباسی دراثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.  لازم به ذکر است که فواد چاردولی 30ساله، متاهل و داری یک فرزند است.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان فواد چاردولی وقوع چنین حوادثی درمحیط های کار را ناشی از عدم رعایت استانداردهای ایمنی در محیط های کار توسط کارفرمایان می داند و خواهان رعایت استانداردهای ایمنی جهت پیشگیری از چنین حوادث ناگواری می داند.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

2تیر 1393

آخرین خبرهادرباره کارگران مسموم با آرسنیک پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه

مسمومیت شدید کارگران در روز ۲۵ خردادماه در بخش سلDI پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه تعدادی از کارگران این واحد که از شهرهای شهربابک، سیرجان، رفسنجان و پاریز بودند، سریعا به مراکز درمانی داخل و خارج از استان منتقل کرد.

به گزارش3تیرخانه خشتی، یکی از کارگران در تشریح وضعیت خود در این خصوص می گوید: بعد از اینکه چند ساعتی در محل کار به فعالیت پرداختیم، دچار سرگیجه و تهوع شدید شدیم و به مسئول مستقیم خود مراجعه کردیم؛ گفتند جلسه داریم و از ساعت ۱۱ تا ۳/۵ عصر اجازه ملاقات به ما ندادند که وضعیت بسیار بد خود را به اطلاع برسانیم. ساعت ۳/۵ به شهربابک آمدیم، به دکتر معصومی مراجعه و وی همراه با تجویز سرم و دارو ما را جهت انجام آزمایش به آزمایشگاه فرستادند. پس از انجام آزمایش و مشاوره با دکتر پرورش، خانم دکتر امامی رییس آزمایشگاه گفت: شما باید سریعا به یزد یا تهران جهت مداوا بروید.

یکی از پزشکان بیمارستان گودرز گفت: مسمومیت این افراد که ناشی از اوره و کراتین است، بالا بودن میزان آنزیم های وی پی کا است و در حال حاضر این بیماران در حال سرم درمانی با آزمایشات مکرر هستند و یداله زین الدینی به علت شدت مسمومیت در حال دیالیز است.

این پزشک بیمارستان اظهار داشت: این مسمومیت ناشی از بخارات آرسنیک می باشد که روی کبد و آنزیم های قلبی و CPK اثر مخرب می گذارد.

وی افزود: این بیماری «HOMACHORY» نام دارد و ما از کارگرانی که به این بیمارستان فرستاده شدند هر روز آزمایشات کبدی می گیریم و با انجام سرم درمانی در حال پایین آوردن این مسمومیت هستیم.

علاوه بریداله زین الدینی، سید محمد مهدی هاشمی نیا، سید محسن حسینی، صادق طهماسبی، حسن اسماعیلی و تعداد زیادی از بچه های پاریز، سیرجان و رفسنجان حضور داشتند که جمع این عزیزان در زمان گزارش ۲۴ نفر بوده است؛ نماینده این کارگران که به شدت برای مداوای آنها تلاش می کرده نیز پس از انجام آزمایش مسمومیت بر روی او، بستری می شود.

شایان ذکر است همراهان این کارگران به عدم انجام تست و آزمایش سرب در خون به شدت اعتراض داشتند و گفتند نه خودشان تست سرب را می گیرند و نه اجازه می دهند خودمان بگیریم.

دومین اعتراض آن ها به این بود که چرا ما را در بیمارستانی با امکانات محدود و قدیمی فرستادند؟

سومین اعتراضشان این بود که چرا مدیریت پالایشگاه اقدامی برای ما نکرده است و حراست و بهره برداری به مشکل ما توجه نکردند و سوالشان این بود که آیا نسل های آینده ما سالم خواهند ماند ؟

یکی دیگر از همراهان گفت: این کارگران نانشان را در خونشان می زنند و می خورند و تعداد آن ها بیش از ۱۹۲ نفر بوده است که از سوی قطب الدینی به عنوان مسموم و مشکوک جهت انجام آزمایش معرفی شدند .

تظاهرات دهها هزار نفری در لندن علیه ریاضت اقتصادی

روز شنبه 21 ژوئن دهها هزار نفر در لندن علیه برنامه ریاضت اقتصادی دولت بریتانیا دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات از سوی اتحادیه های کارگری و "مجلس مردم" ،The Peoples Assembly  فراخوانده شده بود. این مجلس، فوروم سراسری است که توسط فعالین کارگری، اجتماعی و شخصیت های مترقی در فوریه سال 2013 برای مبارزه علیه برنامه ریاضت اقتصادی دولت بریتانیا تشکیل شد و تا کنون در سازماندهی اعتراض و کارزار علیه سیاست های دولت  فعال بوده است. روزنامه گاردین در گزارش خود تعداد شرکت کنندگان در  تظاهرات را 50 هزار نفر بر آورد کرد. تظاهرات از ساعت 1 بعد از ظهر در برابر ساختمان مرکزی بی بی سی آغاز شد و شرکت کنندگان با عبور از خیابان های مرکزی شهر در میدان پارلمان تجمع کردند. خواست اصلی و محوری تظاهر کنندگان توقف برنامه ریاضت اقتصادی بود. این خواست  در پلاکارد ها و شعارهای تظاهرات کنندگان برجستگی داشت: " نه به ریاضت اقتصادی"، "نه به قطع خدمات رفاهی " ،"   خدمات درمان ملی برای فروش نیست" و " خصوصی  کردن درمان ملی را متوقف کنید" از جمله شعار های اصلی تظاهرات بود. هم چنین در کنار این شعار ها،  شعار "الترناتیو وجود دارد"  و خواست اعتصاب عمومی 24 ساعته از دیگر شعارها و خواست های  تظاهرات کنندگان بود.

سیاست  ریاضت اقتصادی که بعد از بحران اقتصادی  سال 2008 و با به قدرت رسیدن احزاب محافظه کار و لیبرال دموکرات، توسط دولت دنبال شده، نتایج و تاثیر بسیار زیان بار بر شرایط کار و زندگی طبقه کارگر و اکثریت مردم بریتانیا به جا گذاشته است. سطح متوسط دستمزد های واقعی کارگران در طول سالهای اخیر بطور متوالی کاهش یافته، سن بازنشستگی برای بسیاری از کارگران از 65 سال به 68 سال افزایش یافته است و در همان حال سهم بیمه بازنشستگی افزایش داده شده است. گفته می شود که  حدود  5/1 میلیون نفر در کشور بدون داشتن قرارداد، که به "قرارداد صفر" معرف است، به کار مشغول اند که این در تاریخ اخیر کشور بی سابقه است. بعلاوه  طبق گزارش ها، بیست در صد از مردم زیر خط فقر بسر می برند و در طول سال گذشته حدود 500 هزار نفر مجبور بوده اند که برای تامین  نیاز های اولیه خود به مراکز خیریه توزیع مواد غذایی مراجعه و کمک دریافت کنند .

با آنکه طبق آمار رسمی، اقتصاد بریتانیا در حال بهبود و رشد است اما اتخاذ و پیش برد سیاست های ضد کارگری ریاضت اقتصادی از جمله کاهش مداوم دستمزد های واقعی، افزایش شدت کار، تداوم خصوصی سازی ها   و کاهش و یا  قطع بسیاری از خدمات رفاه عمومی و بطور کلی سرشکن کردن بار بحران اقتصادی سرمایه داری بر دوش  طبقه کارگر، باعث شده که بهبود اقتصادی تنها به نفع طبقه حاکم سرمایه دار باشد و اکثریت مردم شاهد بدتر شدن سطح زندگی خود باشند. این امر مضمون  یکی دیگر از شعار های تظاهرات بود: تظاهر کنندگان پلاکارد هایی با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: "ما بهبودی در زندگی خود نمی بینیم."

در میدان پارلمان که محل تجمع نهایی تظاهرات بود، چندین سخنران از جمله، نمایندگان اتحادیه های کارگری، فعالین و دست اندر کاران  "مجلس مردم " و چند نفر از نمایندگان مترقی و چپ گرای پارلمان، علیه سیاست های دولت محافظه کار بریتانیا به ویژه علیه برنامه اقتصادی دولت سخنرانی کردند.

مک راک، دبیر کل اتحادیه کارگران آتش نشانی، ضمن اعلام اینکه همزمان با روز تظاهرات، 5000 از کارگران آتش نشانی در اعتراض به طرح دولت در مورد بازنشستگی، دست به اعتصاب زده اند، گفت: "ما کارگران آتش نشانی، مردم و خانه های شان را نجات می دهیم، اما آنها ( مسئولان دولتی ) بانک ها را نجات می دهند و در همان حال به حقوق ما حمله می کنند. ما این را تحمل نخواهیم کرد و برای حق مان خواهیم جنگید".

اندی اسکویرس ، کارگر شاغل بخش مراقبت از سالمندان و نیازمندان در شهرداری شهر دانکستر از دیگر سخنرانان مراسم بود. او گفت که کارگران این بخش از شهرداری دانکستر، 34 روز است که در اعتصاب بسر می برند، زیرا که شهرداری، بخش مراقبت از نیازمندان را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش خصوصی  نیز  50 درصد از دستمزد کارگران را کاهش داده است. و اضافه کرد که من در تظاهرات شرکت کرده ام تا به تفاوت سرسام آور بین درآمد های بالا و دستمزد کارگران اعتراض کنم.

راسل براند، استند آپ کمدین مترقی و از حامیان "مجلس مردم" در سخنرانی خود گفت:"  کسانی که در این ساختمان هستند ( پارلمان بریتانیا ) اساسا ما را نمایندگی نمی کنند؛ آنها  کسب و کارهای بزرگ را نمایندگی می کنند، زمان آن رسیده است که قدرتی را که از آن ماست، از آنان پس بگیریم".

یکی دیگر از سخنرانان با بر شمردن اثرات ویران کننده برنامه ریاضت اقتصادی بر زندگی مردم گفت: "ما اینجا جمع شده ایم که با صدای بلند اعلام کنیم که کشور را برای این دولت و هر دولتی که بیاید و بخواهد برنامه ریاضت اقتصادی را همچنان دنبال کند، به کشوری  حکومت ناپذیرتبدیل کنیم"

یکی از ویژگی های بارز تظاهرات 21 ژوئن نسبت به تظاهرات هایی که  در سال های گذشته برعلیه سیاست های ریاضت اقتصادی برگزارگردید، رادیکال بودن شعارها و مضمون سخنرانی ها در این تظاهرات بود . در تظاهرات سال 2011 هنوز اد میلی باند، رهبر حزب کارگر یکی از سخنرانان تظاهرات بود؛ اگر چه هنگامی که او سخنرانی می کرد تعدادی از تظاهرات کنندگان او را هو کردند، با این حال در آن زمان رهبری حزب کارگر و بخشی ازرهبران گرایش راست در اتحادیه های کارگری تلاش داشتند تا تظاهرات را در محدوده سیاست های حزب کارگر قرار دهند. در تظاهرات 21 ژوئن اما تقریبا اثری از حزب کارگر و حمایت از این حزب در میان نبود. عدم مخالفت حزب کارگر با برنامه ریاضت اقتصادی  همسان بودن سیاست های این حزب با حزب محافظه کار در قدرت، موجب شده که کارگران، فعالین کارگری و اجتماعی و نیروی مترقی بطور فزاینده برای تغییر وضعیت موجود، به فشار و مبارزه از پایین روی آورند.

انتظار می رود که در ماه های آینده مبارزات کارگری علیه برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت محافظه کار ابعاد گسترده تری بیابد. اتحادیه سراسری آموزگاران (NUT ( و یونیسون ((Unison اعلام کرده اند که در روز 10 جولای علیه  سیاست ریاضت اقتصادی دولت و برای افزایش دستمزدها دست به اعتصاب خواهند زد. بر آورد می شود که حدود یک و نیم میلیون نفر در این اعتصاب شرکت کنند.

هم چنین کنگره اتحاد یه های کارگری  TUC))  اعلام کرده است که در تدارک بر گزاری  تظاهرات سراسری در ماه اکتبر با خواست افزایش دستمزدهاست . گفته می شود که این تظاهرات یکی از بزرگترین تظاهرات ها در انگلستان در سال های اخیر خواهد بود.

لازم به گفتن است که تعدادی از فعالین کارگری و سیاسی و نیز اعضای تعدادی از سازمان ها و احزاب سوسیالیست ایرانی نیز در این تظاهرات شرکت داشتند که با بنرها و با در دست داشتن عکس فعالین کارگری زندانی و دیگر زندانیان سیاسی، توجه شرکت کنندگان را به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران جلب می کردند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران –  واحد لندن

23 ژوئن 2014

پایان رسمی اعتصاب پنج ماهه کارگران معدن آفریقای جنوبی

اتحادیه «انجمن کارکنان معدن و ساخت و ساز» آفریقای جنوبی می گوید اعتصاب معدنچیان طلا پس از پنج ماه پایان می یابد.

به گزارش24ژوئن یورونیوز،پس از مذاکرات و توافق صورت گرفته با شرکت های تولیدکننده پلاتین، جوزف ماتونجوا، رئیس این اتحادیه با حضور در جمع نزدیک به ۳۰ هزار معدنچی که در استادیوم ورزشی شهر روستنبورگ تجمع کرده بودند از پایان رسمی اعتصاب معدنچیان خبر داد و تصریح کرد که آنها از فردا چهارشنبه کار خود را از سر می گیرند.

سخنان او با استقبال گرم کارگران که بی صبرانه در انتظار شروع کارشان هستند روبرو شد.

یکی از معدنچیانی که دست به اعتصاب زده می گوید: «برای این پنج ماه اعتصاب خدا را شکر می کنم. آسان نبود. اما می دانیم برای چه مبارزه می کنیم و خدا هم با ماست. به لطف خدا ما پیروز شدیم

اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی که با هدف افزایش دستمزدها و از ژانویه سال جاری آغاز شد بیش از دو میلیارد دلار به اقتصاد پیشرفته ترین کشور آفریقایی زیان زده است. از سوی دیگر کارگران نیز در نتیجه این اعتصاب نزدیک به یک میلیارد دلار از حقوق و مزایای خود را از دست داده اند.

تظاهرات در ریودوژانیرو علیه خشونت های پلیس در زاغه نشین ها

حدود دویست نفر روز دوشنبه در خیابان های ریودوژانیرو به سوی محله کوپاکاپانا راهپیمایی و علیه خشونت های پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش24ژوئن یورونیوز،شماری از فعالان معترض به برگزاری جام جهانی هم به تظاهرکنندگان پیوستند و شعارهایی علیه پلیس برزیل سر دادند که در هفته های اخیر حضور خود در زاغه نشین های ریودوژانیرو را افزایش داده است.

معترضان همچنین اخراج صدها خانواده از زاغه هایشان برای ساخت ورزشگاههای جام جهانی فوتبال را محکوم کردند.

یکی از معترضان گفت: «این یک اعتراض به جام جهانی، به خشونت های دولت و به پلیس ویژه برزیل است. من در «مانگینیوس» زندگی می کنم و از زمانی که پلیس ضد شورش به این محله آمده پنج نفر به دست آنها یعنی به دست دولت کشته شده اند

مادر یک جوان کشته شده در خشونت های اخیر گفت: «پسر من جاناتان ده اولیوِیرا لیما کشته شد. او توسط پلیس ضد شورش در «مانگینیوس» از پشت سر با گلوله کشته شد

سوم تیرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com